مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 14:402023-07-25اقتصادي

اثرات تغییر اقلیم جهانی بر جنگل های هیرکانی


یک اقلیم شناس، با بیان اینکه جنگل های هیرکانی با افزایش دمای جهانی سازگار نیستند، گفت: درختان امکان مهاجرت ندارند و نمی توانند جابجا شوند و لذا تاثیرپذیری گونه های گیاهی از گونه های جانوری در شرایط تغییر اقلیم بیشتر است.

- ایسنا/گیلان یک اقلیم شناس، با بیان اینکه جنگل های هیرکانی با افزایش دمای جهانی سازگار نیستند، گفت: درختان امکان مهاجرت ندارند و نمی توانند جابجا شوند و لذا تاثیرپذیری گونه های گیاهی از گونه های جانوری در شرایط تغییر اقلیم بیشتر است.

دکتر نیما فرید مجتهدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند رو به رشد گرمایش جهانی، اظهار کرد: طبق پیش بینی های کارشناسان و محققین حوزه اقلیم و هواشناسی، گرمایش جهانی روند افزایشی گرفته و شاهد اثرات آن در همه جای دنیا از جمله ایران و گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه رکوردهای دمایی شکسته شده و دما در برخی از روزها از میانگین های جهانی نیز بالاتر رفته است، افزود: در ایران نیز حداقل طی دهه اخیر شاهد شکسته شدن رکوردهای دمایی و بارشی هستیم و حتی در پاییز و زمستان ها، بیشترین دما را ثبت کردیم.

این دکترای آب و هوا شناسی، کاهش بارش ها را یکی از مشخص ترین اثرات تغییر اقلیم و گرمایش جهانی دانست و تصریح کرد: نه تنها حجم بارش ها کم شده، بلکه دوره های خشک نیز بیشتر و طولانی تر شده و شاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات تغییر اقلیم جهانی بر جنگل های هیرکانی

اثرات تغییر اقلیم جهانی بر جنگل های هیرکانی